marți, 19 martie 2013

SECŢIUNE online - DEZVOLTARE PERSONALA, EDUCAŢIE, CURSURI GRATUITE, E-LEARNING

OBIECTIV Editorial on-line – CAPACITARE tineret, cultura, Voluntariat
  • SUBSECŢIUNE on-line CULTURA
  • SUBSECŢIUNE on-line TINERET 
  • SUBSECŢIUNE on-line Voluntariat - EVS 


DETALII SUBSECŢIUNE on-line Voluntariat - EVS:

http://www.tinact.ro/calendar-estimativ-2013

Ciclu de formare/ evaluare SEV

Precizari generale

Informatiile de mai jos isi propun sa completeze Ghidul Programului Tineret in Actiune referitor la ciclul de formare-evaluare al Serviciului European de Voluntariat (SEV) prin:
- o mai buna intelegere a procesului de inscriere si participare a voluntarilor SEV in cadrul ciclului de formare-evaluare dedicat acestora. Astfel veti gasi un set de reguli ce trebuie respectate, dar si informatii cu privire la documentele  necesare pentru inscriere si cateva aspecte de ordin logistic
- cunoasterea din timp a perioadelor efective de derulare ale sesiunilor de catre ANPCDEFP de catre toti beneficiarii SEV (finantati de ANPCDEFP sau coordonati in proiecte aprobate la partener). Astfel acestia vor putea programa si alege mai eficient periodele de inscriere ale voluntarilor in functie de activitatile prevazute de proiect.
Pentru fiecare sesiune se va crea o pagina dedicata in Lista de evenimente. Aici veti gasi disponibile informatii detaliate cu privire la eveniment.

Ce sesiuni care fac parte din ciclul de formare/ evaluare SEV si cand au loc?

Din acest ciclu fac parte urmatoarele tipuri de sesiuni:
- formare la sosire / on-arrival training: 5 zile (o sesiune in fiecare luna)
- pregatire inainte de plecare / pre-departure training
- evaluarea intermediara / mid-term meeting: 3 zile (o sesiune pe trimestru)
intalnire anuala a voluntarilor / annual EVS meeting: 2 zile (o sesiune pe an)
Toate aceste sesiuni sunt dedicate voluntarilor aprobati in proiecte de tip Serviciul European de Voluntariat. Agentia Nationala din Romania organizeaza:
- sesiuni de “formare la sosire” si “evaluarea intermediara” pentru voluntarii straini care efectueaza stagii la organizatii din Romania
- sesiunea de “intalnire anuala a voluntarilor” pentru voluntarii romani care efectueaza stagii de voluntariat in strainatate.
Sesiunea de pregatire inainte de plecare se organizeaza incepand cu proiectele aprobate in anul 2011 de catre organizatiile de trimitere.
Aici gasiti mai multe informatii cu privire la:
 Ca principiu, inscrierea voluntarilor se face in prima jumatate a lunii iar sesiunile se vor organiza in a doua jumatate a lunii.
Participarea la aceste sesiuni reprezinta o obligatie atat pentru organizatie in ceea ce priveste informarea si inlesnirea participarii voluntarilor, cat si a voluntarului prin asigurarea prezentei pe INTREAGA durata a sesiunii.
Neparticiparea voluntarilor la ciclul de formare si evaluare poate afecta calitatea si siguranta stagiul SEV.

Reguli pentru inscrierea la sesiuni
In vederea asigurarii unui proces cat mai eficient de organizare a sesiunile de formare/ evaluare SEV va rugam sa aveti in vedere urmatoarele aspecte:

1. Voluntarii straini care efectueaza stagii in Romania vor fi inscrisi la sesiunea de formare la sosire (on arrival training) de catre organizatia coordonatoare/ gazda in cel mult de O LUNA de la data inceperii stagiului SEV (maxim o luna si jumatate in situatii exceptionale si justificate)
2. Voluntarii romani care efectueaza stagii in strainatate vor fi inscrisi la sesiunea de pregatire inainte de plecare (pre-departure training) de catre organizatia de trimitere cu cel mult trei luni inaintea plecarii voluntarului in stagiul SEV
3. In situatia neintrunirii unui numar minim de cinci voluntari participanti la o sesiune, aceasta nu ma mai avea loc. Acolo unde este posibil, voluntarul va fi inscris automat la urmatoarea sesiune din calendar. Pentru acei voluntari care nu mai pot fi reinscrisi, organizatia va solicita responsabilului AN un infopack.
4. Participarea la sesiunile de evaluare intermediara este conditionata de efectuarea unui stagiu cu o durata de minim patru luni. Organizatia va incerca, pe cat posibil, sa inscrie voluntarii la o data ce se va apropia cat mai mult de jumatatea stagiului.

Documentele necesare pentru inscrierea voluntarilor la sesiunile ciclului de formare-evaluare SEV
Pentru toate sesiunile SEV se vor transmite:
1) O SOLICITARE STANDARD de inscriere lista completa si corect intocmita a voluntarilor ce vor participa
3) Optional, incepand cu anul 2012 - acordurile SEV - daca acestea au fost intocmite, se vor trimite catre AN
Documentele mentionate mai sus necesare inscrierii vor fi trimise prin fax (la numarul 021 312 16 82) sau e-mail (in format scanat) in atentia responsabilului actiunii 2 – Serviciul European de Voluntariat, Emanuel FRANGA (emanuel.franga@anpcdefp.ro). Nu se poate garanta participarea voluntarilor care vor si inscrisi in afara intervalelor mentionate in Calendarul sesiunilor SEV in anul 2012.

Aspecte logistice
Pentru voluntari care vor participa se vor asigura costurile legate de cazare, masa si transport de la locul desfasurarii stagiului la locul desfasurarii sesiunii si retur.
Transportul va fi asigurat in regim de decont. In acest sens, organizatiile vor avansa voluntarilor sumele necesare pentru transport, iar apoi aceste sume urmand a fi decontate de catre ANPCDEFP in baza unui formular de decont completat de catre un reprezentant al organizatiei. Nu sunt eligibile cheltuielile de transport pentru voluntarii care nu participa integral la sesiunea la care au fost inscrisi. Pentru voluntarii care isi desfasoara stagiul in localitatea in care se va desfasura sesiunea nu se asigura transport.
Informatii detaliate pentru decont vor fi disponibile pentru fiecare sesiune in pagina dedicata din Lista de evenimente.

Ciclul de formare-evaluare SEV pentru voluntarii gazduiti de promotori din regiunea Tarilor Partenere din Europa de Est si Caucaz (EECA) 

Se realizeaza, incepand cu anul 2011, de catre Centrul SALTO EECA conform unui calendar de sesiuni similar celui implementat de catre ANPCDEFP inca din 2010. Inscrierea voluntarilor se face pe baza unui formular, iar pentru a-l putea completa este necesar ca organizatia coordonatoare  sa isi creeze un cont pe website-ul SALTO EECA, la adresa:

Calendarul sesiunilor este disponibil pana in decembrie 2011 si se afla publicat la urmatoarea adresa:
Criteriul general aplicabil este ca aceste sesiuni sunt suportate financiar de catre Agentia Nationala finantatoare si nu mai pot fi solicitate de beneficar in bugetul proiectului.
Orice intrebari, nelamuriri sau dificultati de inscriere a voluntarilor va rugam sa le transmiteti doar la adresa: eeca@salto-youth.net

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu